Program slăbire

Planificare program saptamana 3

Săptămâna 3 - suport hepatic

Continuăm săptămâna 3 cu detoxifierea ficatului. Dacă ficatul tău este toxic, nu poate detoxifia sângele care îl strabate. Astfel încât toxinele sunt recirculate în organism, creând un mediu toxic și simptome specifice, oboseală, grăsime încăpățânată, dureri de cap și articulații, sistem imunitar scăzut, limbă încărcată, retenție de apă, constipație.

Detoxifierea printr-un ficat sanatos
Toxinele liposolubile, inclusiv reziduurile metabolice, poluantii chimici si contaminanti, microorganismele, aditivii alimentari, medicamentele,
sunt transportate din intestin catre ficat. Aflate in ficat, incepe FAZA 1 de detoxifiere, de neutralizarea anumitor toxine. Toxinele neutralizate trec in FAZA 2 de detoxifiere, unde sunt transformate in compusi hidrosolubili. Aceste toxine transformate sunt transportate catre rinichi si urmeaza sa fie eliminate din organism.


Detoxifierea printr-un ficat bolnav
Intr-un ficat bolnav, procesul de detoxifiere nu reuseste sa tina pasul cu toxinele care intra in ficat. Toxinele se acumuleaza, sunt recirculate prin organism si sunt depozitate in tesuturile organismului nostru, inclusiv tesutul gras, creier si alte componente ale sistemului nervos, cauzand simptomele descrise anterioar.
Incapacitatea de a neutraliza toxinele contribuie la boli si o sanatate precara. 90% din dieta moderna este inflamatorie si toxica, cauzand un cerc vicios, nesanatos. O dieta saraca cauzeaza inflamatii si produce cortizol. Un nivel ridicat de cortizol cauzat de stress-ul fizic, nutritional si psihologic conduce la o dorinta nestavilita de a consuma zahar si sare, iar acestea conduc la alegerea consumului de alimente de tip fast-food in cantitati si mai mari. Asadar, combinatia de cortizol si o dieta saraca determina inflamarea tractului digestiv. Si mai mult cortizol, o infamare si mai puternica, este un cerc care nu se poate opri decat printr-un program de detoxifiere.

FOCUS NUTRIȚIE

Dorim să susținem funcțiile hepatice prin cosumarea de produse bogate în nutrienții necesari în metabolismul intermediar de detoxifiere prin ficat. Creștem cantitatea de B2, B3, B5, B6, B12, C, Acid Folic, Glutation, Flavonoide Metionine, Cisteine, Magneziu, 
Glicine, Taurine, Glutamine, Coline .

Focusul săptămânii: lămâi, spanac, sfeclă roșie, polen crud, turmeric, spirulina, chlorella, varza, sparanghel, brocolli, rucola, seminte germinate,  pătrunjel, produse speciale (ex. BioGreens Zenyth, Liv52, Spirulina cu catina Dacia Plant)

Știai că primul semn al unui ficat curat este nivelul crescut de energie? Alege să bei limonadă zilnic și vei simți diferența.

Progresul tău la sfârșitul acestei săptămâni

MOTIVAȚIA SĂPTĂMÂNII

Fii disponibilă pentru ceilalti insă pune-te mereu pe primul plan.

Există implementată în mentalul colectiv ideea că, cu cât te sacrifici mai mult, cu atât ești un om mai bun și mai valoros…cu alte cuvinte valoarea unui om este dată de cât de mult se sacrifică pe sine.

Însă ce poți oferi altora dacă tu nu ești OK cu tine, dacă nu ai “rezervoarele” pline?

Exersează zilnic limitele si granițele de interacțiune, este igienic si preventiv. 😊

Focusul săptămânii: Trasează limite. Ora de sport face parte din rutina ta, la fel cum face parte dușul zilnic. Asigură-te ca participi la clase cel puțin 2 zile pe săptămână. Nu îți face alte planuri pentru acel interval orar. Progreamează-ti în contul tău din site clasele pentru întreaga săptămână.

LUNI - ZIUA 15/63

Mic dejun - max. 350 g

1 lipie integrală umplută cu spanac/rucola, ton în suc propriu, măsline verzi, humus, semințe cânepă, mult pătrunjel, roșii

Gustare ora 10 (opțional, doar dacă resimțim foame): un măr proaspăt sau copt cu puțină miere și scorțișoară 

Prânz - max. 350 g

Piept/pulpe (fără piele) de pui, garnitură de orez integral/negru (40 g cântărit nefiert= aprox 100 g fiert) cu brocolli,roșii și mult pătrunjel.

Cină - max. 250 g

Pește la cuptor/creveți la tigaie cu sparanghel și roșii

MARȚI - ZIUA 16/63

Mic dejun - max. 350 g

1 pahar de limonadă cu o linguriță semințe de in măcinate, o linguriță de semințe de chia și o linguriță polen crud.

1 lipie integrală umplută cu spanac/rucola, ton în suc propriu, măsline verzi, humus, semințe cânepă, mult pătrunjel, roșii

Prânz - max. 350 g

Pește la cuptor/creveți la tigaie cu sparanghel și roșii,  garnitură de orez integral/negru (40 g cântărit nefiert).

Cină - max. 250 g

Supă cremă de roșii cu busuioc/pătrunjel, cremă de brânză light, o lingură fulgi de ovăz/hrișcă. (opțional curry)

MIERCURI - ZIUA 17/63

Mic dejun - max. 350 g

2 felii toast pâine integrală cu avocado și roșii, 1 pahar de kefir cu semințe

Gustare ora 10 (opțional, doar dacă resimțim foame): un măr

Prânz - max. 350 g

Paste proteice/integrale cu ciuperci și sos de iaurt grecesc cu brânză de vaci light, mult pătrunjel. 

Cină - max. 250 g

2 ouă coapte în formă de silicon/ omletă cu mâncare de spanac și mămăligă. (poți adauga iaurt grecesc și brânză de vaci light în mâncarea de spanac)

JOI - ZIUA 18/63

Mic dejun - max. 350 g

2 mere, 2 morcovi, tije de țelină câte dorești și o lingură unt de arahide sau un pumn de nuci/midgale. Grăsimile au rolul de a crește senzația de sațietate. Atenție! mestecă bine, nu te grăbi.

Prânz - max. 350 g

Pește la cuptor/creveți cu paste proteice Sam Mills/integrale (40 g cântărite nefierte), sos de roșii cu diverse plante aromatice după preferințe (usturoi, busuioc, oregano, pătrunjel, etc)

Cină - max. 250 g

Supă cremă de legume (mix legume sau cu o legumă predominantă, ex. roșii, ciuperci, brocolli, etc), cu adaos 1 lingură fulgi ovăz, 1 lingură brânză slabă de văcuță și  mult pătrunjel deasupra. Fără cartofi!

VINERI - ZIUA 19/63

Mic dejun - max. 350 g

Omletă cu fulgi de ovăz/hrișcă și legume. (ciuperci, spanac, etc)

1 pahar de kefir slab cu o linguriță semințe de in măcinate și o linguriță de semințe de chia. Pentru gust se poate adăuga scorțișoară, cacao sau chiar vanilie.

Prânz - max. 350 g

Mâncare de varză la cuptor cu ciuperci, sos de roșii și cimbru. (opțional poți adăuga și 2 felii subțiri de bacon coapte la cuptor pe hârtie cerată)

Cină - max. 250 g

Pește la cuptor cu legume, fără cartofi. (ex. broccoli, morcovi, sparanghel, roșii, etc.) Vezi idei de sosuri în intrebări frecvente.

SÂMBĂTĂ - ZIUA 20/63

Mic dejun - max. 350 g

Smoothy enzimatic verde din spanac, ananas proaspăt sau din conservă în suc propriu, ghimbir proaspăt sau pudră, o linguriță mix de semințe de in măcinat și/sau chia.

Prânz - max. 350 g

Pește la cuptor/creveți la tigaie cu sparanghel/brocolli și roșii,  garnitură de orez integral/negru (40 g cântărit nefiert).

Cină - max. 250 g

O salată pe bază de frunze cu sufleu din legume la cuptor cu ouă și brânză de vaci light (poți combina mai multe legume sau doar 2-3, brocolli, conopidă, dovlecel, roșii, spanac, ciuperci, etc)

DUMINICĂ - ZIUA 21/63

Mic dejun - max. 350 g

Smoothy enzimatic roșu din sfeclă roșie, morcovi, măr, țelină tije, ghimbir proaspăt sau pudră, o linguriță mix de seminte de in macinat și/sau chia. (dacă nu îți plac sau nu ai în casă, poți scoate din ingrediente)

Prânz - max. 350 g

O salată pe bază de frunze cu sufleu din legume la cuptor cu ouă și brânză de vaci light (poți combina mai multe legume sau doar 2-3, brocolli, conopidă, dovlecel, roșii, spanac, ciuperci, etc)

Cină - max. 250 g

Friptură în sos de roșii la cuptor cu legume, fără cartofi. (ex. broccoli, morcovi, sparanghel, roșii, etc.) Vezi idei de sosuri în intrebări frecvente.